Om os

Hos Jysk Have- og Parkmaskiner står vi for salg, servicering og reparation af have- og parkmaskiner

Om Jysk Have- og Parkmaskiner

Jysk Have- og Parkmaskiner tog sin begyndelse i 2012, og vi kan derfor bryste os af 10 års erfaring i branchen. Det er Kristian, der står bag Jysk Have- og Parkmaskiner, som i begyndelsen kun talte ham. Gennem årene er virksomheden vokset støt og har i dag i alt seks ansatte.

Vi varetager både små og store opgaver for både privat- og erhvervskunder. I vores butik kan du købe et stort udvalg af forskellige have- og parkmaskiner, som varierer i både størrelse og pris. Vi kan derfor matche langt de flestes behov med fabriksnye såvel som brugte have- og parkmaskiner.

Vi kan også tilbyde rådgivning samt vejledning i brugen af de forskellige maskiner, så vores kunder hurtigst muligt kan komme i gang med at bruge dem og få mest muligt ud af dem.
På adressen i Løsning råder vi over et værksted, hvor vi kan servicere og reparere langt de fleste typer af maskiner til brug ved vedligeholdelse af have- og parkarealer. Her tager vores kompetente medarbejdere hånd om både små og store reparationer.

Mød vores hold!

Du kan trygt overlade servicering og reparation af dine have- og parkmaskiner til os. Du kan møde vores hold lige her.

Kristian

Steen

Speciale Butik og lager  steen@jhpmaskiner.dk

Johnny

All round tekniker

Jim

Service tekniker Speciale Store maskiner

 

Ofte stillede spørgsmål

Plæneklipperen kører ikke automatisk ind i dockingstationen, hvad gør jeg?

Der er flere ting, du kan gøre, når din plæneklipper ikke automatisk kører i dockingstationen. Først kan du tjekke, om der er ujævnheder eller andet omkring indkørselsområdet. Er det ikke tilfældet, så er næste skridt at gennemgå alle tilslutninger og kabler på dockingstationen.

Dockingstationens position kan også have indflydelse på, om din robotplæneklipper kører automatisk ind i den. Den må maks. hælde 8 cm bagud og 2 cm fremad. Derudover er det vigtigt, at pløkkerne på stationen ikke er slået for langt ned i jorden, da det også kan medføre, at dockingstationen kommer til at stå skævt.

En grundig rengøring kan også være med til at afhjælpe problemet. Kom gerne grundt om både drivhjul og dockingstationens bundplade samt ladekontakterne på dockingstationen.

Hvad betyder det, når robotplæneklipperen står som værende offline?

Kort sagt betyder det, at plæneklipperen ikke har forbindelse til internettet. Vises der en fejlmeddelelse i displayet, kan du trykke ok.

Når plæneklipperen er offline, kan det skyldes, at den ikke har noget mobilsignal. Du kan tjekke mobilsignalet øverst til højre i displayet. Her vil der enten blive vist et ”?”, et ”X” eller et antal af bjælker. Et ”X” betyder, at der ikke blev fundet noget mobilsignal. Spørgsmålstegnet bliver typisk kun vist, når du tænder plæneklipperen og forsvinder typisk efter et minut. Det betyder blot, at mobilforbindelsen er ved at blive oprettet. I højre hjørne kan der også være et antal bjælker. Antallet af bjælker viser kvaliteten af signalstyrken – jo flere bjælker, jo bedre kvalitet.

Robotplæneklippere fungerer typisk kun inden for et vist temperaturområde. Er det meget koldt eller meget varmt, kan det derfor også resultere i, at robotplæneklipperen vises som offline.

Hvad er søgesløjfer til forskudt hjemkørsel?

Hvis du aktiverer funktionen Forskudt Hjemkørsel og har installeret en ekstern dockingstation ved passager eller smalle steder, skal der installeres søgesløfjer. De vil hjælpe med at lokalisere dem på vejen til den eksterne dockingstation.

Robotplæneklipperen er indstillet til at lave hjemkørsel langs med afgræsningshegnet hen til dockingstationen. Når du aktiverer forskudt hjemkørsel, så vil din robotplæneklipper i stedet køre forskudt indad langs afgræsningshegnet tilbage til dockingstationen.

Du kan vælge mellem tre forskellige typer af indstilling:

  • Slået fra – som standardindstilling er søgesløfjer slået fra, og her vil robotplæneklipperen køre langs med afgræsningshegnet.
  • Smal, 40 cm – med denne indstilling vil robotplæneklipperen køre på skift langs med afgræsningshegnet eller forskudt med 40 cm.
  • Bred, 40-80 cm – afstanden til afgrænsningshegnet vil blive valgt tilfældigt inden for 40-80 cm ved hver hjemkørsel.

Hvordan rengør og vedligeholder jeg bedst min robotplæneklipper?

Det er en god ide at give din robotplæneklipper lidt ekstra opmærksomhed fra tid til anden. Det vil være med til at sikre det bedst mulige klipperesultat, og at plæneklipperen holder længere.

Husk at lade robotplæneklipperen køle af i 5 minutter, inden du går i gang med rengøringen. Derudover er det vigtigt, at du sikrer, at den ikke starter af sig selv under rengøringen, så husk at tjekke, at du har slået den rigtigt fra.

Stil plæneklipperen på et jævnt underlag og rengør kabinettet. Det gøres bedst med enten en fugtig klud eller en børste med bløde hår, da du på den måde undgår ridser. Derudover bør du også undgå brug af skrappe rengøringsmidler, da det kan skade både metallet og plastoverdelen på din maskine.

Herefter kan du vippe robotplæneklipperen om på siden og stille den op ad en væg. Afmonter knivene og medbringerskiven, og du er klar til at gå i gang med at rengøre underdelen af maskinen med en børste. Det er især vigtigt i perioder med vådt vejr, hvor der kan sætte sig ekstra meget snavs fast, hvilket kan lede til et øget energiforbrug og mere støj fra maskinen.

Også dockingstationen kan du med fordel rengøre i samme omgang. Husk at trække netstikket på dockingstationen ud, inden du går i gang.